Гражданска позиция в Бот-ландия


„Гласуваш за Мориц, получаваш на  Макс…” *Мой коментар към поста „Гласуваш за Х, получаваш Уй”

 

 Дойдоха избори. Отчетена е висока избирателна активност сред младите – прекрааасно. Само не разбирам защо всички се юрват да пишат всевъзможни глупости, предъвкани истини или просто ей така да подвикват „Хей, аз гласувах”. Ми чудесно, майна. И?

Какво имам предвид ли? Само до обяд Facebook, Skype, блоговете се напълниха зловещо с коментари. Сякаш някаква извратена бот програмка стои и ги бълва на кило. Днес се нагледах на патетичното:

„Аз гласувах! А ти?” – Аз пък се изкъпах, пих кафе, ядох диня, ходих до магазина…..

„И днес свърших нещо полезно.Гласувах!” – И днес? Смятай! Предполагам, че ако не носиш торбите на мили пенсионерки, не спасяваш улични котки или не ловуваш бандити – гласуваш. Задължително си щамповай тениска с това.

„Ако не си гласувал, гласувай!” – Очаквам всеки момент Ники Кънчев да ми се облещи и да ми каже: Сееега! Да не говорим, че да ми се „кара” някой с удивителни не ми сред любимите форми на общуване.

А ако съм гласувала какво правим?

„Ако не гласуваш ти, ще гласува един циганин” – Не думай, открил си топлата вода!

„Връщам се от урната” – Моя милост: от фурната.

И така нататък, и така нататък….

Не ме разбирайте погрешно: подкрепям напълно идеята хората да са социално осъзнати и активни. Не ми харесва обаче, това да се превръща в неконтролируем спам.

Първо, защото: Пич, щом мога да си включа PCто, да се регистрирам в различни социални мрежи и да водя някаква комуникация, очаква се че имам поне с 3 мозъчни клетки повече от амеба. Тоест – ако съм решила да дам вота си, ще го направя и без заповедни послания. Обяснения какви  плужеци са негласуващите, а как ти спасяваш Бъдещето-На-България, също не ме вдъхновяват. Извинявай, аз не си пиша статуси: „Юлето е неразположена и си смени тампона. Ако и ти си в мензис – СМЕНИ ГО И ТИ!!!!”. Мисля, че тези неща някак се подразбират.

Второ – умирам от смях как всички се активизират само и единствено покрай масовата истерия. Като ти пука за държавата – запиши се в НПО, засади дръвче, спри да си изхвърляш мизериите на улицата, давай си гласа тихо и кротко…. каквото си искаш. Въпросът е да го правиш постоянно и целенасочено.

И последно, пак казвам – аз съм ЗА изборите. Но с натякване, обиди и разчувстващи пропагадни, единствено се отвращавам от бот обществото. Не си Super-fucking-hero, понеже си гласувал. Копирано в 30 блога „колко ми пука“ някак губи тежест и се размива.

 В лавината от революционни статуси, най-много се зарадвах на два

detlene: „Аз ядох еклери! Направи го и ти!” Хаха.

По този повод съвместно решихме, че е крайно време да основем Партия на еклерите: с ЕКЛЕРОрат, ще раздаваме от въпросните лакомства за вот и ще издигаме лозунги като „Купуването на еклери не е престъпление по време на избори”.

И на този на Алекс: „Народът е в ерекция”.

Така е, beloved. Очаква се еякулация…..или евакуация.

А най-добре: еклераризация!


16 Comments, Comment or Ping

  1. Гледай се социалните мрежи са за изказване на мнение. Отделно, както каза, хората които са се регнали там имат поне малко акъл и социална позиция и я изразява. Тозно като клетка на папагали, всеки се опитва да надвика другия. Аз лошо в това не виждам, ама ако тази енергия бе насочена към обясняването на „Защо да гласувам“ на оная малоумна част от населението, щеше да е супер.
    За щастие свършва днес и няма поне 4 години да гледам отвратителни кампании, брадви, 2013 кво ще стане, как се отива до морето за 3 часа (ама със самолет).

    юли 5th, 2009

  2. Juleto

    Гатака, нещо стана грешка. Аз не нападам изказването на позиция, но ако може смислена. Да видиш 50 пъти копирано едно и също нещо от блог в блог в рамките на 15 минути (и то да е: АЗ-ГЛАСУВАХ) е малко прекалено, не мислиш ли? Лично моите приятели в болшинството си ГЛАСУВАХА. Тези, които не са успели – или са имали сериозна пречка, или изпадат в процента: „Писна ми да ми натякват, ей така напук няма да отида“. Не го смятам за правилно, просто всяко прекомерно действие, ражда и противодействие :)
    Да си осъзнат политически или социално не става на сила.
    Сори, ама всички са супер отворени на тема политика из нета. Радвам се, за който е гласувал, но патетиката нещооо………
    Прав си, ако енергията беше вложена в други неща, може би щеше да е по-добре. Просто защото половината хора нямат грам яснота относно някои въпроси, но ежедневно им се набива „да свалим еди-кво-си“, „да-покажем-че-ни-пука“. Това е изкривена версия на соц пропагадна.
    И последно – всичко тръгна от еб***ата с еклерите, не го приемай толкова насериозно :)

    юли 5th, 2009

  3. Аз пък не гласувах :) Всеки си има право на позиция дам. За мен не е чак толкова изненадващо спам подобието Юле, защото като рекламна деиност и промиване на мозъците мисля че тая кампания е с много повече от едни гърди пред другите. Като се сетя колко митинги и разни обикалящи коли с повтарящи се до болка скандирания и прочие аз не си спомням никога.

    юли 5th, 2009

  4. Здравей, поста е добър но помисли за тези 20-годишни деца, които сега са гласували а преди не. Ако не се направи този спам, ще ни спамят с турцизъм (нямам нищо против турците, против съм България да стане част от Турция).

    Има смисъл от това. Пък, които каквото има да каже го е казал. По-скоро възмущението е към резултатите – т.е. те са невалидни според мен.

    http://kingofjockeys.blogspot.com/2009/07/4000.html

    юли 5th, 2009

  5. Juleto

    Четох и твоя пост :) Абе виж, днес беше такъв фанатизъм из блог.бг и прочетох такива глупости, че на отвътре ми дойде да се излигавя с противоположна позиция:Р Един вот не те прави осъзнат.
    Освен това ми се струва малко крайно „или ние-или турците“. Стига. На Света има много по-важни въпроси за решаване. Ако хората не станат като цяло по-отговорни, няма политика, която да спре разни шитове. Простоо по-релакс. Изкуството на „войната“ е в такта, различните позиции, разновидностите и това, което може да бъде полезно. Не е ли това „демократичното общество“? Съжалявам, няма сила, която да ме накара да толерирам крайни изказвания :) Въпрос на гледна точка. И все пак постът беше на майтап – Отпуснете се, бе хора :)

    юли 5th, 2009

  6. Това с партията на еклерите вече е измислено, още в 11 клас бяхме създали Партия на еклеристите, буквално, имаше едно магазинче близо до даскалото, където правеха домашни СТРАШНИ еклери и се омазвахме редовно :)

    юли 5th, 2009

  7. Juleto

    Ех, Андро, все с крачка пред мен значи…….А да се коалираме? Човече, приеми бе хаха :Р Не ми разбивай илюзиите

    юли 5th, 2009

  8. Deja

    Мда–все това повтарям. Ако има 5% интерес в едно направление… бе ква конкуренция сме бре?!
    Измислена.. ясно к`ва.
    Много лесно е да „разделиш и владееш“ отколкото да предложиш обединяваща алтернатива.
    Странно защо въоПще успявам да обичам хората…

    юли 6th, 2009

  9. malkiatprintz

    Хехех… а мен ме кефи един македонски предизборен клип:

    http://www.youtube.com/watch?v=2syZ4YpRkrE

    Готино са си го казали хората :) :):)

    А що се отнася до бота – ами то така става с всяко нещо, което направи по-масово впечатление, като например със смъртта на Майкъл Джексън например. Ок, добър певец, има немалко песни, които ми харесват, но изведнъж се развяха жалейки и некролози, народа изведнъж масово започна да слуша трилъра, а доскоро никой и дума не обелваше аз него…. Явно си е някакво правило… Макар че има хора, които се влияят от тази масовост по изборите и това ги активизира…

    юли 6th, 2009

  10. абе голям човек е еклерО и тва си е.

    честно казано разбирах призивите за гласуване, преди определения за това действие ден. някои звучаха мотивиращо,

    юли 6th, 2009

  11. други бяха и креативни, но като цяло не бяха дразнещи.
    за разлика от изтъпанченото пред цялото интернет общество, с апломб и биене в гърдите, „АЗ ГЛАСУВАХ!“.

    аз лично предлагам въвеждане на сини ленти, тип „мис нещо-си“ и значки с размерите на ордьовърна чиния за тези, толкова горди от факта, че могат да намерят пътя до избирателната секция, хора. трябва да ги поощрим някак все пак..

    юли 6th, 2009

  12. Хубав текст. Има много хора, които не гласуват по съвест — така, както други гласуват по съвест. За съжаление аргументите на повечето негласуващи, както и на повечето гласуващи са слаби и подхранват вечния, доста пушлив и миризлив огън на двата лагера. Нещо като да палиш клада със сено и зелени клонки – отива много енергия да подхранваш огъня и много дими, а не можеш и една наденичка да си опечеш. А иначе да се спори и дискутира е приятно. Както и да е, бих искал да ви поздравя с един любим цитат:

    „Мисля, че ако искаме да преустроим света и да го направим по-добро място за живеене, начинът не е да приказваме за взаимоотношения от политически характер, които неизбежно са дуалистични, изпълнени със субекти и обекти и отношенията помежду им; или пък за програми, пълни с неща, които другите хоря трябва да вършат. Мисля, че подобен подход започва от края, като приема края за начало. Програмите с политически характер са важен краен продукт на социалното качество, който може да бъде резултатен само ако залегналата в основата му структура на социални ценности е вярна. Социалните ценности са верни само ако личностните ценности са верни. Ако искаш да оправяш света, започни със сърцето, главата и ръцете си, оттам тръгвай навън. Нека други разправят как ще се развият съдбините на човечеството. Аз искам да обясня само как се поправя мотоциклет. Мисля, че онова, което имам да кажа, е с по-трайна стойност.“

    Робърт Пърсиг, „Дзен и изкуството да се поддържа мотоциклет“

    юли 7th, 2009

  13. nz

    Целия тоя спам не е бил насочен към тия, които ще гласуват, а към останалите… защото имаше смисъл да се гласува, както повечето тук сме съгласни… и не са били просто хвалби това, че видиш ли някой е гласувал, просто хората така са го виждали като начин да кажат на другите, че не е толкова сложно и тежко примерно… и че е важно… и тъй като не е било насоченйо към вас, които сте щели да гласувате е нямало и прична да се дразните и да го приемате като нещо казано на вас изобщо…

    юли 7th, 2009

  14. PopaiMorqka

    NZ, благодаря ти, че бе така добър да обясниш на всички ни за какво аджеба става въпрос!

    юли 7th, 2009

  15. Хахаха:) Какооо,най-доброто, което четох като подобен статус беше : „Купуването и продаването на гъзове е престъпление!“. Но факт е, че народът леко се беше побъркал на тема избори. Сега модерно е да се слагат статуси като „Брех как не ме кефи кого избрахме“, „Че тоя човек ли е…“, бла-бла :) Но това, което ме крепи е, че еуфорията скоро ще мине и пак ще гледаме яки статуси из нет-а :) )))

    юли 7th, 2009

  16. kuma liza

    аз напсувах – напсувай и ти!

    юли 29th, 2009

Reply to “Гражданска позиция в Бот-ландия”